02.11.2024 –, D0206
Jazyk: Čeština
Přednáška se zaobírá novými přístupy ke vzdělávání a učení, zejména problematikou formativního hodnocení, dobrovolných domácích úkolů, respektující komunikace a projektového vyučování. Většinou je zvykem považovat výše zmíněné za inovace a novoty ve vzdělávání. Na přednášce se dozvíte nejen to nejdůležitější z oblasti vzdělávacích trendů, ale zároveň společně podnikneme historický exkurs a podíváme se na historické prameny, které strčí do kapsy i dnešní snahy o progresivní a alternativní vzdělávání. Pedagogičtí inovátoři a reformátoři tady totiž byli vždy a jejich myšlenky jsou si velmi podobné. Je na čase se pořádně zamyslet a jako společnost začít uvažovat o změně paradigmatu vzdělávání!
Michal Ševčík je student Gymnázia Karviná, působí na osvětovém webu Co nevíte o škole (coneviteoskole.cz), je spoluautorem Badatelského zápisníku (TakTik), knihy o formativním pojetí výuky (vyjde v lednu 2024) a mnoha článků v časopisech a sbornících pro učitele. Má zkušenosti s doučováním i výukou v tandemu s učiteli. Je aktivní ve vědě, působil či působí jako stážista na univerzitách i akademických pracovištích. Mezi jeho zaměření patří analytická chemie a didaktika chemie. Je dlouhodobým dobrovolníkem v sociálních službách. Za své činnosti obdržel různá ocenění (Moravskoslezský kraj - žáci SŠ, město Karviná - osobnosti sociální práce, Středoškolák roku - TOP100).